#9/2024
W nowym numerze między innymi:
Czy muzyka łagodzi klimat? O tym, po co protestować w filharmonii pisze Joanna Zabłocka. Ze śpiewakiem i aktywistą klimatycznym Sébastienem Guèzem rozmawia Joanna Kwapień. O muzyce po stronie aktywizmu pisze Krzysztof Marciniak. O tym, jak muzyka współczesna zajmuje się katastrofą klimatyczną pisze Krzysztof Stefański.
Relacje z festiwalu Musica Polonica Nova, koncertów w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Koszalinie i Olsztynie oraz ze spektakli: „Coppélii” Delibesa w Operze Bałtyckiej, strasburskiego „Lohengrina” z Michaelem Spyresem, „Gry o męce i zmartwychwstaniu” w POK, a także z Konkursu im. Antoniny Campi w Lublinie oraz „Kreacji” Polskiego Baletu Narodowego.
O faktach i postaciach muzyki gruzińskiej pisze Maia Sigua.
Recenzje płyt, m.in. drugiego tomu DWK w wykonaniu Ewy Pobłockiej, znanych i nieznanych pieśni Pucciniego oraz nowych nagrań muzyki Krzysztofa Pendereckiego, a także książek: „MuzykI dla myślących” Fundacji Meakultura oraz „Wspomnień o Chopinie” w wyborze Piotra Mysłakowskiego.
O fałszywym rodowodzie poloneza „Pożegnanie ojczyzny” pisze Agnieszka Leszczyńska. Sylwetkę Benjamina Bilse kreśli Jakub Kukla.
Na pierwszy odcinek nowego cyklu „Wydział Instrumentalny” zaprasza Beniamin Vogel.